Beach 2011 / Pilatesboll

Asså jag är ju ingen discipllinerad dam. Inte när det gäller nyttigheter, träning o.s.v. iallafall. Jag köpte en pilatesboll i typ november för att jag behöver träna upp min rygg efter diverse fåtöljkastningar 2008. Muskelfästena är inte det dom borde vara alls. Då jag inte kommit igång vid jul fick jag en bok med tillhörande dvd om pilatesövningar av Charlies mamma. Tror ni jag har rört bollen...? Nej. Exakt. Andreas brukar rulla runt på den ibland, det är allt.

Men så idag fick jag ett litet ryck och tänkte att "Nej nu jäklar ska jag prova!"
Jag är ju inte 18 längre liksom, min kropp kommer inte automatiskt se bra ut oavsett hur jag lever. Dags att börja inse det nu. (Även om det tar emot)

Så jag tog fram bollen från sitt hörn och tänkte bekanta mig med den.
Den är rosa och såg väldigt trevlig ut. Tills jag satte mig på den.
Lektion 1 i pilates: BALANS.
Fick ägna en kvart bara åt att lära mig att inte ramla av och slå rumpan i golvet!
Till slut gick det bra, och då var det rena drömmen!
Sit-ups som annars gör så förjordat ont i ryggen och nacken kändes BARA i magen. Rätt rejält dessutom. Rumpan, låren, armarna och ryggen fick sig också varsin omgång, och 20 min senare är jag i det närmaste medvetslös. Usch vad otränad jag är! Men det var faktiskt riktigt kul, så nu ska jag se till att hålla mig såhär duktig varje dag! Inget ska fladdra på fröken Larsson i sommar. =)

Bjuder på en assnygg jag-tappar-balansen-bild också!




Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: Nja, har en annan outfit som jag nog ska ha :D Fast denna går ju också! Jag hoppas verkligen jag kan komma, är 90 % säker! Flyttar kanske nästa vecka så vet inte om jag kommer att ha fullt upp.. Men det går säkert! :D

2011-01-21 @ 01:37:42
URL: http://cherrydollcrush.blogg.se/
Postat av: Joanna

HEJA! :D



Jag vill också ha en pilatesboll och hantlar :D

2011-01-21 @ 09:01:23
URL: http://ahylian.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad är det för dvd?

2011-01-21 @ 09:28:02
URL: http://idamariass.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0